Jego Jajeczna Wysokość
Nosiwoda
Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 22:40, 11 Maj 2006 Temat postu: Historia toolowa |
|
|
W 1989 Przyjaciolka Adama Jones'a poznala go ze swoim chlopakiem, ktorym okazal sie byc Maynard, polaczyla ich milosc do wloskich horrorow i ciezkiej muzyki. 'Moj przyjaciel, Tom Morello, gral w kapeli 'Lock-up'. Zainspirowalo mnie to by zrobic cos samemu (..) Probowalem wtedy z kilkoma roznymi zespolami, ale nic z tego nie wychodzilo, ktoregos dnia Maynard puscil mi nagranie jakiejs jajcarskiej grupy w ktorej sie udzialal. Pomyslalem: 'Kurwa, umiesz spiewac!'. Naprawde mnie powalil. Od tego momentu blagalem go, az zgodzil sie dolaczyc.'
Maynard wypowiada sie na ten temat w nastepujacy sposob: 'To dlatego, ze go znam i wiem jak zyje. Jak swinia. Wiedzialem, ze bede z nim przebywal w furgonetce wozacej nas na koncerty po kraju. Zakladalem, ze nie beddzie w stanie sprzatac swoich skarpetek.. nie potrafie zyc w ten sposob. Kazalem mu podpisac umowe, w ktorej zobowiazal sie po sobie sprzatac. Perkusista (Danny) byl sasiadem Maynarda, od poczatku chcieli go zatrudnic w zespole. Niestety na zabawe z amatorami nie pozwalal mu natlok zajec. 'Wciaz prosili mnie, zebym z nimi gral ale bylem zaangazowany w te wszyskie kapele'. W koncu sie zgodzil.
Nie wiadomo skad wzial sie pomysl na nazwe, wielokrotnie podkreslaja, ze jednak chodzi o czasownik (doslownie: obrabiac, pracowac z narzedziem), a nie rzeczownik. W 1991 ukazala sie Nevermind Nirvany, polaczenie niedbalego rocka z metalowymi riffami i popowa melodyjnoscia otworzyla, zdaniem owczesnych krytykow, ludziom oczy na nowy sposob grania. 'Nasz zespol powstal i tworzyl muzyke, zanim zaczeto postrzegac to, co dzialo sie w Seatltle, jako pewien ruch. Nie sadze aby rock z Seattle mialo na nas jakikolwiek wplyw. Takie stwierdzenia moim zdaniem to glupota krytykow. Zreszta w ogole wyodrebnienie grupy z Seattle sposrod innych wykonawcow dzialajacych w US to moim zdaniem robota niezbyt rozgarnietych dziennikarzy' - mowi o tych opiniach MJK.
Dzieki temu, ze nie dbali o kontrakty z wytworniami i nie starali sie znalezc ich za wszelka cene po pewnym czasie sprawilo, ze mogli przebierac w ofertach. Umozliwilo im to rowniez trzymanie reki na calym wizerunku grupy i nie poddawanie sie sugestiom panow w garniturach. Zalezalo im na tym aby miec kontrole nad calym wizerunkiem zespolu i miec swobode. Jesli chcieli tworzyc dlugie utwory choc nie bylo to zagranie komercyjnie przemyslanie, chcieli miec taka mozliwosc. Jesli chcieli dac pol minuty ciszy w utworze to rowniez mogli to zrobic.
W 1992 roku ukazal sie 'Opiate', debiutancka 20 minutowa plyta TOOL. 'Chcielismy dac ludziom znac, ze istniejemy, bo szykowalismy o wiele wiecej muzyki. 'Opiate jest dosyc agresywna plyta. Ale wtedy bylismy w takim stanie - to nasz krzyk oczyszczenia' mowil Adam Jones. Sprzedaz nie byla poczatkowo zbyt imponujaca, zaledwie kilkanascie tysiecy sztuk albumu, jednak wraz z sukcesem grupy EPka doczekala sie zlotego statusu, do dzis w stanach rozeszlo sie ponad 700 tysiecy egzemplarzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|